1989 година бе
повратна за човечеството. Берлинската стена падна, поставяйки край на
съревнованието между капитализъм и социализъм.
В същата година
обаче се случва нещо не по-маловажно.
Британският учен
Тим Бърнърс-Лий представя своята концепция за „споделена информационна система”
пред ЦЕРН - Европейската организация за ядрени изследвания, намираща се в
близост до Женева, Швейцария.
Една година
по-късно в ЦЕРН се поява първият уеб сайт и сървър в света. Така началото на
интернет революцията е поставено.
Наред с иновации като търсачките в
интернет, социалните мрежи, електронната търговия, свързаните домове и технологизирането на офисите, интернет промени
и начина на търсене и намиране на работа и на подбор на персонал като цяло.
Преди появата му
най-разпространеният метод за търсене на работа и намиране на такава е бил
предаване на информацията от уста на уста. Тъй като хората са се познавали
повече от сега, тъй като са общували и
контактите са се завързвали на улицата, всеки ще има някой познат, чийто познат
или близък ще знае за дадено вакантно място. И то се заема на мига, защото
икономиката има нужда от хора.
Най-старият
метод за търсене на работа, който съществува откакто свят светува, но в същото
време е и най-изпитан и работи безотказно е търсене на работа от врата на
врата. Преди изобретяването на печатната машина през 15-ти век, не е имало нито
вестници, нито обяви, но хората пак са си намирали работа. Ползвали са именно
този метод – ходели са от врата на врата.
Не без известен
е и фактът, че телевизионните реклами също са промотирали свободни позиции и необходимите
качества, които трябва да притежават бъдещите кандидати.
Не на последно
място, метод, съществуващ и до днес е именно
обявите за работа да се
публикуват във вестници и списания. Тъй като се разчита на факта, че гръмките
заглавия или просто интересът към някоя или друга клюка ще привлече вниманието
на хора от различни възрасти и с купуването на вестника или списанието човек ще
кандидатства за позицията, предизвикала интереса му.
Няма коментари:
Публикуване на коментар